Home VijestiTurizam KOLONE NA ODLASKU Nijemci odlaze, ali tvrde da nije u pitanju strah od korone: ‘Šanse da se tu zarazimo su bile ravne nuli’

by Ante R.

Rab je korona free zona, upućen je Lange i govori nam da se u Hrvatskoj lijepo proveo te da su se on i njegova obitelj osjećali sigurnima, a upućenost u epidemiološko stanje pokazali su i mladi Nijemci koji su jučer ušli u Hrvatsku i uputili se u Rabac, piše Novi list.

– Veliki broj vozila na graničnim prijelazima koji izlaze iz Hrvatske i tek male kolone ulaska u našu zemlju, a i kraj kolovoza koji je udružen s reputacijom Hrvatske, ili dviju njenih županija, crvenom zonom za koronavirus, znak je zalaska špice ovogodišnje stresne i neuobičajene turističke sezone.

Na graničnom prijelazu Rupa jučer prijepodne mnoštvo je njemačkih turista i po sat vremena čekalo u kolonama za izlazak iz Hrvatske, a nitko od upitanih nije nam rekao da odlazi zbog straha od zaraze, već stoga što im je godišnji odmor na kojemu su proveli dva ili tri tjedna završio i baš su jučer i planirali otići.

Nijemac Lange sa svojom obitelji bio je dva tjedna na Rabu.

Rab je korona free zona, upućen je Lange i govori nam da se u Hrvatskoj lijepo proveo i da su se on i njegova obitelj osjećali sigurnima.

– Već nekoliko godina dolazimo na Rab, u obiteljski smještaj, a ove godine bilo nam je najljepše jer nije bilo prevelike gužve ni na plažama, ni u restoranima, znatno se osjeti da je manje turista nego inače, kazao nam je Lange.

Povratak zbog posla

Herbert se vraća u Njemačku zajedno sa svojom obitelji i kamp-kućicom. Kampirao je na Krku dva tjedna i isto odlazi zbog posla.

– Nema ovdje korone kao u Njemačkoj, ovdje smo se osjećali zaštićeni, pogotovo u kampu i u vlastitoj kamp-kućici, kazao nam je.

Herbert i brojni Nijemci bili su na odlasku, no ekipa mladih Nijemaca taman je prešla granicu i ušla u Hrvatsku.

– Idemo u Rabac i ostat ćemo dva tjedna. Nadamo se odličnom provodu i da će nas poslužiti lijepo vrijeme, a da će nas korona zaobići jer idemo u Istru, čitali smo i čuli da je tamo najmanje zaraženih, rekli su nam njemački mladići.

Među njemačkim registarskim oznakama automobila koji su jučer napuštali Hrvatsku, naišli smo na tek nekoliko Čeha i ugledali tek dva automobila iz Slovenije. Pretpostavlja se će masovni odlazak Slovenaca biti danas, a tako su rekli i našim hotelijerima, jer su željeli maksimalno iskoristiti odmor u Hrvatskoj bez da moraju ići u karantenu kad se vrate kućama. Rok za povratak slovenskih državljana u zemlju bez karantene je ponoć s ponedjeljka na utorak, a u petak ih je na Jadranu boravilo 75.000, s tim da je od četvrtka u podne do petka u podne Hrvatsku napustilo 4.300 Slovenaca.

– Bili smo dva tjedna na Cresu, mislim da su šanse da se tamo zarazimo bile ravne nuli, ali svejedno bismo danas otišli, jer smo na početku tako planirali odmor, kazao nam je Petar iz Slovenije, a njegov sunarodnjak Rudolf bio je malo i ljut.

– Ma ne odlazimo zato što moramo ako želimo izbjeći karantetenu, nego moramo vratiti unuke da se spreme za školu. Inače bismo još ostali u našem apartmanu u Puntu, rekao nam je Rudolf.

Više na Krk, nego s Krka

Na krčkom mostu imali smo posve drukčiju sliku – gužve su bile za odlazak na Krk, a tek pokoje vozilo se vraćalo s otoka. No, prema Krku su išli uglavnom domaći turisti, mnoštvo registarskih oznaka iz Zagreba i sa sjevera Hrvatske, ali i puno riječkih te pokoji Nijemac. Jučer prijepodne na krčkom je mostu izgledalo kao da se sezona tek zahuktava, i to s pretežito domaćim turistima.

I HAK je jučer izvijestio da je u cijeloj Hrvatskoj zabilježen pojačan promet prema moru i trajektnim pristaništima, što ukazuje na to da će turistička sezona još potrajati. Prema podacima MUP-a, jučer je do 14 sati u Hrvatsku stiglo 98.000 inozemnih turista, a izašlo ih je 155.000. U ponedjeljak će eVisitor zbrojiti cjelokuopan ulazak turista i vidjet ćemo koliko smo na gubitku u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Britanci su brzo nakon što je njihova vlada Hrvatsku stavila na crvenu listu odletjeli British Airwaysom, koji je pojačao linije za odlazak svih Britanaca iz Hrvatske. Zbog naputaka njihovih vlada otišli su i Talijani, inače glavni gosti u kolovozu, i Austrijanaci; ostaju nam, dakle Česi, Mađari i Nijemci kojima njihova vlada još uvijek nije »zabranila« Kvarner. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, Nijemaca je u petak u Hrvatskoj bilo 4.000 manje nego u četvrtak te je u petak bilo ukupno 20.000 turista manje nego dan ranije.

U Hrvatskoj je jučer boravilo 670.000 turista, od čega je 550.000 stranaca. Najbrojniji su bili Nijemci, a slijedili su ih Slovenci, Poljaci, Česi i Mađari. Za ulazak u Hrvatsku kraće se čekalo, no još uvijek turisti stižu na odmor, uglavnom iz Njemačke, donosi Novi list.