Sjećate li se izreke da u avionu koji pada svi postaju vjernici i svi se obraćaju Bogu, nema više agnoista i ateista, tako su se pred smrt Joža Manolić i Fred Matić pred smrt okrenuli Bogu i zatražili sveti sakrament pomazanja, dok Budo Lončar to nije mogao jer je tragično nastradao, utopio se u moru.
Dok je Fred Matić bio hrvatski branitelj i vjernik, molitelj krunice i obraćanja Sv. Anti u logoru, ali ulaskom u SDP se promijenio i udaljio od vjere, čak bio protiv nje, što je naročito bilo izraženo kada je prosvjedovao protiv molitelja na hrvatskim trgovima, pred smrt zatražio je sakrament pomazanja. Isto to napravio je i Joža Manolić, ne lustrirani Oznaš i sudionik u progonu Hrvata za vrijeme i nakon II WW koji je sudjelovao u progonu svećenika i vjernika katoličke crkve. Budo Lončar, jugoslavenski diplomat, poznat kao inicijator uvođenja embarga na uvoz oružja Hrvatskoj dok je vodila pravedni oslobodilački rat protiv agresije, to nije uspio napraviti jer je tragično nastradao.
Podsjetimo se što je sveti sakrament pomazanja i što crkva kaže o tome.
“S misterijem patnje suočavamo se osobito u bolesti. U bolesti, vlastitoj ili tuđoj, doživljavamo što znači trpjeti i biti ispunjen strahom i tjeskobom pred neizvjesnom budućnošću i pred smrću. Bolest je iskušenje za našu vjeru, za naše pouzdanje i za našu ljubav. S patnjom i s bolešću se treba suočiti. Tek tada možemo naslutiti i doživjeti koji je njihov “smisao”.
Koji je “smisao” patnje i bolesti u Božjem naumu (planu) spasenja i oslobođenja čovjekova i svega stvorenja, mi kršćani otkrivamo u Isusu Kristu, koji je bio posebno pažljiv prema onima koji su trpjeli: poklanjao im je svoju prisutnost, oslobađao ih je tjeskobe i grijeha, na čudesan ih je način ozdravljao.
Isus je svojoj zajednici – Crkvi – povjerio da bude prisutna među bolesnima i svima koji pate i da se za njih brine onako kako im je on bio prisutan i kako se on brinuo za njih. Samom ovom brigom ustanovio je sakrament bolesničkog pomazanja.
Sakrament bolesničkog pomazanja je susreta uskrslog Krista i njegove zajednice (Crkve) s bolesnom braćom. Ovim sakramentom bolesnik prima milost Duha Svetoga, snagu da izdrži u patnji te lakše podnosi boli. Bolesniku se ovim sakramentalnim pomazanjem također opraštaju grijesi ako se bolesnik ne može ispovjediti.
Sakrament bolesničkog pomazanja može se dijeliti svim vjernicima koji su teže bolesni (npr. prije operacije uslijed opasne bolesti, starijim i bolesnim osobama kojima su snage znatno popustile i sl.). Kada se ovaj sakrament dijeli umirućima tada se dijeli POPUDBINA (hrana za putovanje u vječni život).
Za vrijeme slavljenja sakramenta bolesničkog pomazanja svećenik maže bolesnika svetim uljem na čelu i rukama govoreći:
“Ovim svetim pomazanjem i svojim preblagim milosrđem neka ti gospodin milošću Duha svetoga pomogne. Neka te spasi i milostivo pridigne.
Svoj trojici preminulih, zajedničko je da su sahranjeni pod križem i sveti obred sahrane, uz misu i odrješenje grijeha.