Home Vijesti Z1 i STV na udaru VEM-a; Dobili su četverosatnu zabranu emitiranja programa zbog pozdrava ZDS

Z1 i STV na udaru VEM-a; Dobili su četverosatnu zabranu emitiranja programa zbog pozdrava ZDS

by Ante R.

Vijeće za elektroničke medije (VEM) zbog pozdrava “za dom spremni” u emisiji Bujica kaznilo je Z1 i STV televiziju četverosatnom zabranom emitiranja programa, a udruzi Vigilare izrekao je opomenu te je prijavljuje državnom odvjetništvu zbog teksta koji potiče na diskriminaciju na osnovi spolne orijentacije.

Hrvatski medijski regulator zaprimio je dvije pritužbe građana na članak u kojem je navedeno da “obrt za čuvanje djece vode dvije lezbijke” objavljen 11. prosinca na portalu udruge Vigilare koji se reklamira kao “politički nekorektan portal s katoličkim i hrvatskim pogledom na vijesti”.

U spornom tekstu o organiziranom čuvanju djece u jednom zagrebačkom kvartu navodi se da je riječ o “problematičnom mjestu za odgoj djece” jer se “djecu izlaže nepoćudnim ideologijama i načinima razmišljanja koji vode protuživotnim praksama”. Osim toga, u tekstu je navedena adresa tog obrta, otkriva se identitet voditeljice te se i pita je li taj obrt financiran novcem poreznih obveznika “s obzirom na ideološke postavke (zagrebačkog gradonačelnika) Tomaševića i suradnika”.

Diskriminatorini tekst i dalje na internetu

Tekst se zaključuje pitanjem “jesu li djeca u tom obrtu za dadiljanje izložena LGBT+ ideologiji”.

U VEM-u su za Hinu potvrdili da je riječ o kršenju odredbi Zakona o elektroničkim medijima (ZEM) kojima zabranjeno je poticati, pogodovati poticanju i širenju mržnje ili diskriminacije na osnovi, u ovom slučaju, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije. Dodali su kako je za kršenje te odredbe moguće donijeti odluku o izricanju upozorenja te odluku o izricanju opomene.

“Raspravljalo se samo o opomeni, s time da se od pružatelja zatraži skidanje članka s njegove elektroničke publikacije i da se obavijesti DORH u svrhu mogućeg daljnjeg postupanja. Odluka je donesena jednoglasno”, odgovorili su iz VEM-a.

Udruga Vigilare kojoj je na čelu predsjednik Vice John Batarelo kao ni urednik portala Ivan Mihanović nisu odgovorili na upit Hine o tom slučaju, a sporni je tekst i nakon odluke VEM-a bio na njihovim stranicama.

Iz VEM-a su potvrdili i da su odlučivali na temelji pritužbi na emisiju Bujica emitiranu 8. prosinca na kanalima Z1 Televizije i Televizije Slavonije i Baranje d.o.o. (STV) u kojoj je gledatelj izrekao pozdrav “za dom spremni”.

Voditelj se nije ogradio od spornog pozdrava

“Sporna je činjenica da se voditelj emisije u dva navrata nije ogradio od pozdrava “za dom spremni“ već je podržao izjave gledatelja i svojim komentarima poticao na nastavak spornog diskursa, što predstavlja kršenje članka 14. stavak 2 Zakona o elektroničkim medijima”, odgovorili su Hini iz VEM.

Stoga je izrečena i kazna Z1 i STV televiziji (Televizija Slavonije i Baranje) – privremeno oduzimanje koncesije, odnosno zabrana emitiranja programa u trajanju od četiri sata, kako saznajemo, u petak 26. siječnja od 19 do 23. sata.

“Moguće sankcije su bile privremeno ili trajno oduzimanje koncesije, sukladno odredbi ZEM-a. Odluka je donesena jednoglasno”, istaknuli su u VEM-u.

S druge strane, voditelj Bujice Velimir Bujanec o toj se odluci VEM-a oglasio na Facebooku, a što je prenio portal Dnevno.hr. “Od pozdrava pod kojim su ginuli moji prijatelji HOS-ovci neću se ograditi nikada – ni pod cijenu otkaza, ni pod cijenu života!”, napisao je, između ostaloga, Bujanec.

Za istaknuti je i da je zbog govora mržnje prema migrantima u Bujici, VEM u studenom 2018. donio odluku o privremenom oduzimanju koncesije za ukupno šest nakladnika televizije – Z1 televizija , Slavonsko-brodska televizija., Oar d.o.o, Mijor d.o.o., Robur j. d.o.o te za Televiziju Jadran. – Hina.